Компанія Volkswagen повідомила, що стала першим автовиробником, яке освоїло процес металевої 3D-друку HP Metal Jet. Він розроблений HP в кооперації з підрозділом GKN Powder Metallurgy і розрахований на масовий випуск деталей, швидкий і ефективний. Продуктивність методу в 50 разів вище попередніх варіантів на зразок точкового розплавлення порошку лазером. Новація була презентована в Чикаго на виставці виробничих технологій IMTS.
Новий метод обробки металу придуманий на основі досвіду з 3D-принтерами для пластику. Шість друкуючих головок оснащені армією форсунок. Процес починається з викладення шару металевого порошку, на який в точно заданих точках наноситься оригінальний зв’язує агент. Рідкий компонент цього складу випаровується, а деталь запікається. Зайвий порошок може бути використаний повторно.
Глава устаткування і формування металу в центрі компетенції Audi Йорг Шпіндлер каже: «Тривимірна печатка не витіснить класичні методи виробництва, але відкриє багатообіцяючі перспективи».
Метод годиться не тільки для прототипування, створення тестових образів, макетів або оснащення, виготовлення штучних деталей для рідкісних машин. Куди цікавіше впровадження 3D-друку в серійне виробництво. Найближчим часом цілий автомобіль на 3D-принтері ще не надрукуєш, кажуть в Фольксвагені (хоча ми знаємо приклади друку в 3D автомобільних кузовів). Почати фірма має намір з невеликих індивідуальних компонентів на кшталт іменних і нестандартних шильдиков на кузові, а протягом двох-трьох років впровадити металеву 3D-друк «структурних компонентів в масовому виробництві».
Взагалі, тривимірна друк для концерну не нова. Справа лише в тому, що друкується і який спосіб задіяний.
Найчастіше на 3D-принтерах отримують пластикові компоненти, хоча друк металевих деталей набирає обертів.
Що стосується групи Volkswagen, то вона має в своєму розпорядженні дев’яноста 3D-принтерами на двадцяти шести заводах. Вона друкує, наприклад, запчастини до деяких моделей минулого, таким як Porsche 959 (прокладка кришки бака, важіль вичавлюючи зчеплення, рукоятка коробки передач) або до агрегату Audi W12 (трубки для охолоджуючої рідини). Техніка HP Metal Jet збільшить асортимент деталей. Їх випуск становитиме сотні тисяч на рік, повідомляє Volkswagen. Фірма GKN Powder Metallurgy допоможе їй в побудові відповідних технологічних ланцюжків.