Скандал з даними користувачів Facebook став приводом для медіа пильніше подивитися на data driven marketing.
Чому так, пояснили в каналі Технології, медіа та суспільство.
— Є окрема категорія компаній, які торгують одними даними — дата брокери. Часто саме дата брокери — ті самі third parties, які купують у сайтів дані про історію відвідувань їх користувачів. Брокери купують дані у компаній, які проводять опитування в інтернеті, а також агрегує інформацію з публічних джерел. Поєднуючи дані, отримані з різних джерел, брокери формують цифрове досьє на кожного користувача, а потім продають доступ до них своїм клієнтам — великим компаніям на зразок Ford, Tesco і того ж Facebook, — зазначив автор.
Один з лідерів цього ринку — американська компанія Acxiom. За попередній рік Acxiom заробила $ 850 мільйонів. Журналіст лондонського бюро Reuters Том Бергін звернувся в Acxiom і отримав весь масив даних, зібраних про нього компанією. У файлі було 750 характеристик, багато з яких були «додумані» — змодельовані системою на підставі інших даних. Виявилося, що за версією алгоритмів Acxiom Тому 57 років (насправді 46), його дружині — 30 (насправді ні), у них немає дітей (є двоє), старий телевізор (немає), новий бойлер (немає) і машина на бензині (на дизелі). При цьому рівень доходу Тіма система визначила досить точно.
У компанії пояснили: дані про конкретну людину можуть бути неточними, але в масштабі система працює добре. Якщо знайти в базі Acxiom людей з дітьми, які, ймовірно, збираються купити машину, і зорієнтувати на них рекламу нового сімейного автомобіля, це все одно буде ефективніше, ніж реклама без таргетингу.
— Фахівці кажуть, що у деяких брокерів дані настільки неточні, що вони практично не приносять користі. Саме це і пояснює, чому Cambridge Analytica так прагнула отримати дані від Facebook. Компанії, з якими ми співпрацюємо найбільше, мають найточніші профілі користувачів, — додав він.